Yaş :
Kayıt tarihi : 01/01/70
Mesaj Sayısı :
Yer :
|
Konu: Matematik ve orgazm ! Ptsi Ara. 22, 2008 2:26 pm |
|
|
Matematik problemi çözmek orgazmla eşdeğer.
Bir matematik problemi çözüldüğünde bireyin orgazmdakine eşit endorfin salgıladığı bildirildi.
2008 Almanya'da "Matematik Yılı"ydı. Almanya'nın önde gelen fakülteleri ve araştırma enstitüleri, bu özel bilim dalını daha iyi tanıtmak için geçtiğimiz yıl boyunca birçok etkinlik düzenledi. Bilim adamları bu vesile ile öğrencilerin korkulu rüyası matematiği daha iyi anlatma fırsatı buldular. Deutsche Welle’den Jan Lublinski de matematikten korkan değil, matematikle adeta dans eden, zorlu denklemleri çözerken mutluluk hormonu salgılayan öğrenciler biraraya geldi... Matematik ekipleri Mekan Bonn'daki Friedrich Ebert Lisesi... Her biri dörder kişiden oluşan öğrenci grupları, anavatanı Hollanda olan 'Wiskunde B Dag" isimli matematik yarışması için ter döküyorlar. Verilen geometri problemlerini çözmek için önlerinde sekiz saatleri var. Ekipte yer alan öğrencilerden biri neler yaptıklarını şöyle anlatıyor: "Geçen sefer tüm problemleri çözmüştük. Ancak daha sonra her şeyi bilgisayara aktarmak gerekiyor ve biz bunu tam olarak bitiremedik. Bunu daha iyi bir şekilde organize edebilirdik." Öğrenciler adsl modemi kurup, dizüstü bilgisayarlarını tanıtıyorlar. Masanın üzerinde su ısıtıcısı ve bir kutu kahve var. Hemen iş bölümü yapılıyor: Malte, açıklayıcı bir metin kaleme alıyor, Christian çizimleri yapıyor, Elias bunları bir program altında birleştiriyor. Jonas’ın sorumluluk alanı ise ekstra zor problemler… Orgazm kıyaslaması Jonas: “Problemlere adeta kafa tutuyorsunuz. Ve onları çözmeyi başardığınızda inanılmaz mutlu oluyorsunuz. Üç saat kafa patlattıktan sonra çözüme ulaştığınızda yaşadığınız duygu tarifsiz. Matematik yarışmalarından birinin toplantısında bir profesör; problemin çözüldüğünde salgılanan endorfinin, orgazm sırasında salgılanana eş düzeyde olduğunu söylemişti.” Jonas Ziege aslında lise son sınıfta, ancak bir yandan Bonn Üniversitesi Matematik bölümünde 5'inci döneme devam ediyor. Yani aynı zamanda hem lise, hem de üniversite öğrencisi. Organizasyonun önemi Sekiz saatin sonunda Jonas ve arkadaşları problemlerin hepsini çözüyor ve çalışmalarını yazıcıda basmaya başlıyorlar. Yarışmanın bir sonraki aşamalarına devam edebilmeleri için şansları yüksek görünüyor. Öğretmen gideli çok olmuş. Ancak Jonas, tahtada takım arkadaşlarına çözdüğü ve sorular içinde en zorlayıcı olan problemin çözüm yöntemini anlatıyor. Jonas Ziege iyi organize edildiği takdirde matematik yarışmaları, lise bitirme sınavı ve üniversitedeki matematik eğitiminin çok iyi bir kombinasyon oluşturabildiğini söylüyor. Ama bazen çok bunaldığını da ekliyor: “Bazen çok bunalıyor ve benim burada ne işim var diye düşünüyorsunuz. Böyle soyut şeylerle uğraşmak hata mı diyorsunuz. Böyle bir durumda, azıcık dinlenmeniz, kendinize bir saat zaman ayırmanız, biraz televizyon izlemeniz ya da bilgisayarda oyun oynamanız gerekiyor.” |
|