. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

. . . MiToKondRi !

- Ortam Enerjik - Forum Enerjik - Biz Enerjik -
 
AnasayfaAnasayfa  portalportal  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

KutsaL Geometri .. !

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
JeησSiт

Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
JeησSiт

Erkek
Yaş : 32 Kayıt tarihi : 11/12/08 Mesaj Sayısı : 369 Yer : Adana'Lı

KutsaL Geometri .. ! Vide
MesajKonu: KutsaL Geometri .. ! KutsaL Geometri .. ! Icon_minitimeÇarş. Ocak 21, 2009 3:33 pm

"Kutsal Geometri" kavramıKutsaL Geometri .. ! Smilev sanatta ve mimaride olduğu kadar doğada da bulunduğu düşüncesiyle bizi yanıltabilir. Neden bazı öğeler kutsalken diğerleri değildir? Bu sorunun kolay bir cevabı yoktur. Ne var kiKutsaL Geometri .. ! Smilev belli geometrik ilişkilerin ve orantıların genellikle dini amaçlı yapılarda kullanıldığı şeklinde bir anlayış ortaya çıkmıştır. Genel gözlemciler için bu orantılar sadece güzeldir.

Sanatsal açıdanKutsaL Geometri .. ! Smilev bu müzikle özdeştir. Farklı nota grupları kullanılarak uyumlu ya da uyumsuz melodiler yaratılabilir. Gregoryan ilahileri gibi bazı müzikler bizi ruhsal dünyaya yaklaştırabilir. Diğer müzikler ise bizi doğruca duygularımıza seslenebilir. Gerçekten deKutsaL Geometri .. ! Smilev büyük düşünürlerden biri olan PisagorKutsaL Geometri .. ! Smilev müzikKutsaL Geometri .. ! Smilev sesKutsaL Geometri .. ! Smilev sayı ve biçim arasındaki bağlantıyı göstermiştir.

Dini gelenekte üç temel geometrik şekil temeldir; daireKutsaL Geometri .. ! Smilev üçgen ve kare. BunlarKutsaL Geometri .. ! Smilev varoluşumuzun üç seviyesini simgelemektedir; ruhKutsaL Geometri .. ! Smilev zihin ve beden. Sayı sistemleri gibiKutsaL Geometri .. ! Smilev pergeli de ilk kez kimin kullandığı bilinmez. Muhtemelen bir ip ve iki sopaydı ama bu gelişim fikirler ve biçimler dünyasına sembolik bir araştırmayı başlattı. Bir pergel kullanılarak bütün geometrik şekiller çizilebilir. Bazen "Büyük Geometrici" diye anılan TanrıKutsaL Geometri .. ! Smilev sık sık pergel kullanırken betimlenmiştir.

GeometriKutsaL Geometri .. ! Smilev sayı çalışmalarıyla da yakından ilgilidir. Tam sayılar ideal kabul edilir. Doğalarında bir tamlıkKutsaL Geometri .. ! Smilev bütünlük vardır; oysa kesirli sayılar o sayıların henüz gelişim aşamasında olduklarını göstermektedir. Bu açıdan bakıldığındaKutsaL Geometri .. ! Smilev bazen yaratım sürecindeki ilah gibi algılanır. Tam sayılar bilinebilir ama pi gibi oranlar sadece tahmin edilebilir ve bu yüzden de bilinmezdir. BuKutsaL Geometri .. ! Smilev her şeye nüfuz eden Tanrı'nın kavranamaz elidir.

Ama sayılar gerek rasyonel (tam sayılar) gerekse irrasyonel (kesirli sayılar) olabilirkenKutsaL Geometri .. ! Smilev geometri bu ayrımı birleştirir. Bir daire yarıçapında rasyonel tam sayı prensibine uyarkenKutsaL Geometri .. ! Smilev çevresinde uymayabilir ve irrasyonel kesirli sayı verebilir. Bir kare ve köşegeni de benzer bir durum gösterebilir. Örneğin; kenarları bir birim olan karenin köşegen uzunluğu 2'nin karekökü olabilir. Kök kelimesi (karekök gibi) antik bir kavramdır ve doğadan gelmektedir. Bir bitkinin kökü toprak altında gizlidir ama toprağın üzerinde yetişen şeyi ortaya çıkarır ve hisseder.

Aynı şekildeKutsaL Geometri .. ! Smilev sayıların karekökleri gizlidir ama içlerinde gizlidir. Örneğin; 16'nın karekökü 4'dür (4x4= 16). Ama 15'in karekökü irrasyonel bir sayıdır ve kolayca hesaplanamaz. Sayıların kareköklerini bulmakKutsaL Geometri .. ! Smilev antik matematikçiler için önemli bir konuydu. Ama bir sayının karekökü sayısal olarak hesaplanamıyorsaKutsaL Geometri .. ! Smilev geometrik olarak ortaya çıkarılabilirdi. Böylece geometrinin gücü antik zihinlerde yerleşmeye başladı.

GeometriKutsaL Geometri .. ! Smilev insan bilincinin üst düzeylerine bir giriş kapısıydı ve kutsal sanat ve mimaride önemli hale gelmesinin de nedeni budur. Kutsal sanat ve mimaride orantıların kökenine indiğimizdeKutsaL Geometri .. ! Smilev dini binalarda ve kutsal biçimlerde bulunan gizli geometriyi tanımlayacak en iyi yol olarak kutsal geometri kavramıyla karşılaşırız.


DAİREKutsaL Geometri .. ! Smilev ÜÇGEN VE KARE

Yaratılması en kolay geometrik şekil dairedir. Bütün ihtiyacınız olan bir pergel veya sicimKutsaL Geometri .. ! Smilev sırık ve işaretleyicidir. İçice geçmiş iki daire çizmek için pergeli ilk dairenin çevre çizgisi üzerine yerleştirip aynı boyda bir daire daha çizmeniz yeterlidir. Bu vesica tasarımındanKutsaL Geometri .. ! Smilev en önemli üç "kök" (22KutsaL Geometri .. ! Smilev 32KutsaL Geometri .. ! Smilev 52) çıkarılabilir.

Dairelerin çevrelerini l olarak alırsakKutsaL Geometri .. ! Smilev elimize köşegeni karekök işareti 2 olan bir kare ve köşegeni karekök işareti 5 olan bir dikdörtgen geçer. Çevre çizgilerinin kesiştiği en üst noktadan en alt noktaya kadar olan uzaklık bize bir üçgenin yüksekliğini karekök işareti 3 olarak verir. DikdörtgenKutsaL Geometri .. ! Smilev "altın anlam" orantısını bulmak için de kullanılabilir. Daha sonra da göreceğimiz gibiKutsaL Geometri .. ! Smilev vesica ve 2'ye l dikdörtgenKutsaL Geometri .. ! Smilev antik ölçülerin temelidir.

ÜçgenKutsaL Geometri .. ! Smilev daire ve kare arasındaki geçiş formu olarak görülmektedir. Zamanla tanrılar ve tanrıçalar arasında bir üçlemeKutsaL Geometri .. ! Smilev babaKutsaL Geometri .. ! Smilev anne ve oğul sembolü haline gelmiştir; Mısır'da olduğu gibi. Bu kavramKutsaL Geometri .. ! Smilev birçok dini inanç sisteminde temel olmuş ve Hıristiyanlık'da BabaKutsaL Geometri .. ! Smilev Oğul ve Kutsal Ruh olarak ortaya çıkmıştır. Üçgenin en mükemmel şekli kenar uzunluklarının ve açıların eşit olduğu eşkenar üçgen kabul edilmektedir.

Yaygın biçimde kullanılan diğer bir üçgen deKutsaL Geometri .. ! Smilev kendisinden çok daha uzun zaman önce ortaya çıkmasına karşın Pisagor'a ithaf edilmiştir. Kenar uzunlukları tam sayı oranıyla gösterilmektedir; 3:4:5. Bu üçgenKutsaL Geometri .. ! Smilev dik üçgenin kenar uzunlukları tam sayı olarak ifade edilebilecek en basit şeklini sunmaktadır. Basit sayısal oranlar alındığındanKutsaL Geometri .. ! Smilev sanat ve heykelde olduğu kadar gözlemcilikte de çok kullanılmıştır. Kefren PiramidiKutsaL Geometri .. ! Smilev buna dayanmaktadır.

DaireKutsaL Geometri .. ! Smilev üçgenKutsaL Geometri .. ! Smilev kare ve dikdörtgenKutsaL Geometri .. ! Smilev kutsal mimarinin temeli olmuştur. Geleneksel olarakKutsaL Geometri .. ! Smilev belli oranlarla birbirlerine bağlıdırlar. Bu oranlar kozmosun özgün uyumunu göstermeye çalışmaktadır. Böyle bir oranın adı Aristo tarafından "gnomon" olarak belirlenmiştir: "Orijinal şekile eklendiğinde ortaya çıkan şekili orijinaline benzeten şekil." Diğer bir deyişleKutsaL Geometri .. ! Smilev her ek adımda orijinal oran korunmaktadır. Bunun bir örneği "altın anlam" oranının sayısal olarak ifadesi olabilir; lKutsaL Geometri .. ! Smilev lKutsaL Geometri .. ! Smilev 2KutsaL Geometri .. ! Smilev 3KutsaL Geometri .. ! Smilev 5KutsaL Geometri .. ! Smilev 8KutsaL Geometri .. ! Smilev 13KutsaL Geometri .. ! Smilev 21... gibi. Bu sistemde son sayıKutsaL Geometri .. ! Smilev kendisinden önceki iki sayının toplamı olmaktadır. Fibonacci serisi de buna güzel bir örnektir ama başkaları da vardır.

Robert LawlorKutsaL Geometri .. ! Smilev Sacred Geometry (Kutsal Geometri) adlı kitabındaKutsaL Geometri .. ! Smilev 1:2 oranından çıkan Fibonacci serisine dayanan "gnomon" spiraller örneğini vermektedir. Bu genişleyen şekillere bazen "dönen kareler" de denir; buKutsaL Geometri .. ! Smilev doğal dünyada sık raslanan spirallere benzemektedir.

Farklı oranlardaki gnomonları incelerkenKutsaL Geometri .. ! Smilev önemli bir şeyi keşfettim. 1:3 oranlı gnomonlardan biriKutsaL Geometri .. ! Smilev tam olarak Giza piramitlerine bağlıydı. Bu orandan aynı zamanda Keops'unKutsaL Geometri .. ! Smilev Kefren'in ve Menkar'ın da temel oranları çıkabiliyordu. GelişimKutsaL Geometri .. ! Smilev bir çizgi üzerinde üç bitişik karenin çizilmesiyle başlıyordu ve bunlarla 1x3 oranında bir dikdörtgen yaratılıyordu. Sonra gelişimin her aşamasında uzun kenar üzerine dizilmiş her kare çiziliyordu.

İlk kareKutsaL Geometri .. ! Smilev 3:4 oranında bir dikdörtgen yaratıyordu. Bunu ikiye katlamak Kefren'in oranını veriyordu; 6:4. 3:4 dikdörtgene iki kare daha ekleyinceKutsaL Geometri .. ! Smilev Keops Piramidi'nin 7:11 oranı ortaya çıkıyordu. Bir kare daha eklenince Menkar Piramidi'nin 11:18 oranı oluşuyordu. 3'e l'lik bir dikdörtgenle başlayan bu yöntemKutsaL Geometri .. ! Smilev piramitlerin taban ve yükseklik oranlarının belli bir matematiksel sistemle yürüdüğünü açığa çıkarmaktadır. Tesadüfi ya da bilinçli olsunKutsaL Geometri .. ! Smilev uyumlu bir geometrik seri izlemektedirler.

3:1 oranında bu kadar önemli olan nedir? Belki bu da Mısırlılar'ın OsirisKutsaL Geometri .. ! Smilev İsis ve Horus üçlemesini yansıtıyor olabilir. Bundan asla emin olamayız ama bu kalıpKutsaL Geometri .. ! Smilev Mısır modeli hakkında değerli bir görüş sunmaktadır.

Bu keşifKutsaL Geometri .. ! Smilev aynı zamanda Mısırlılar'ın kare ızgara kalıplarından yola çıkarak tasarımlarını yaptığını gösteren mimari yöntemlerine uymaktadır. Mısır sanatındaKutsaL Geometri .. ! Smilev ressamların ve heykeltraşların eserlerinde orantıları korumak için öncelikle ızgaralar oluşturduklarını gösteren birçok örnek vardır. Bu ızgaraların basit sayısal oranlarıKutsaL Geometri .. ! Smilev Mısırlılar'ın bütün büyük sanatsal başarılarının temelinde yatmaktadır.

Bu yöntem ayrıca Leonardo da Vinci gibi birçok Rönesans sanatçısı tarafından da kullanılmıştır. Antik Mısır'daKutsaL Geometri .. ! Smilev bu yöntem Büyük Piramit'de karşımıza çıkmakta ve piramitleri bir yönden daha Marlborough Downs'daki şekillere bağlamaktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

KutsaL Geometri .. !

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
. . . MiToKondRi ! :: Kültür ve Sanat Dünyası :: Genel Kültür -