. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

. . . MiToKondRi !

- Ortam Enerjik - Forum Enerjik - Biz Enerjik -
 
AnasayfaAnasayfa  portalportal  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Salâh Birsel

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
JeησSiт

Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
JeησSiт

Erkek
Yaş : 32 Kayıt tarihi : 11/12/08 Mesaj Sayısı : 369 Yer : Adana'Lı

Salâh Birsel Vide
MesajKonu: Salâh Birsel Salâh Birsel Icon_minitimeÇarş. Ocak 21, 2009 6:29 pm

SALÂH BİRSEL
1919'da Balıkesir’in Bandırma ilçesinde doğdu. 1999 yılında İstanbul’da yaşamını yitirdi. Ortaöğrenimini İzmir'de Saint Joseph Fransız Okulu ve İzmir Erkek Lisesi'nde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne girdi. 2 yıl sonra aynı üniversitenin Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümüne geçtiSalâh Birsel Smilev 1948'de mezun oldu. 1943-1949 arasında İstanbul Nişantaşı Ortaokulu'nda Fransızca öğretmenliğiSalâh Birsel Smilev 1953-1956 arasında iş müfettişliğiSalâh Birsel Smilev 1956-1960 arasında Edebiyat Fakültesi Kütüphane MüdürlüğüSalâh Birsel Smilev 1960-1973 arasında Türk Dil Kurumu Yayın Kolu Başkanlığı yaptı. İlk şiirleri 1937'de "Gündüz" dergisinde yayınlandı. 1940-1950 arasında "İnkılapçı Gençlik"Salâh Birsel Smilev "Sokak"Salâh Birsel Smilev "İnsan"Salâh Birsel Smilev "Seçilmiş Hikayeler" gibi dergiler şiirlerine yer verdi. "Yenilik"Salâh Birsel Smilev "İnsan"Salâh Birsel Smilev "Sokak" ve "Nokta" dergilerinin yayını çalışmalarına katıldı. Şiirleri öncelikle zekayaSalâh Birsel Smilev ince alaya dayanan yergi ağırlıklı şiirler. Garip ve İkinci Yeni akımlarını kendine göre yorumlayarak uzaktan izledi. Şiirlerinde halk şiirine yaklaşan bir söyleyiş yöntemine ulaştı. Yalın üslubuSalâh Birsel Smilev hoşgörülü konu seçimleri ve ince alaylı yaklaşımıylaSalâh Birsel Smilev kendine özgü farklı bir yerde bulundu. Asıl ününü 1970'lerde peş peşe yayınlanan "denemelerle" kazandı. Günlük konuşma dilinde pek az bilinen sözcük ve deyimlerden başkaSalâh Birsel Smilev kendi yarattığı ilginç deyişleri de sıkça kullandığı ve anlatımına egemen kıldığı alaycı tavrıyla bu denemelerde özgün bir üslup yarattı. "Salâh Bey Tarihi"ni oluşturan "Kahveler Kitabı"Salâh Birsel Smilev "Ah BeyoğluSalâh Birsel Smilev Vah Beyoğlu"Salâh Birsel Smilev "Boğaziçi Şıngır Mıngır"Salâh Birsel Smilev "Sergüzeşt-i Nono Bey"Salâh Birsel Smilev "Elmas Boğaziçi" ve "İstanbul-Paris" kitaplarındaSalâh Birsel Smilev geçmişin İstanbul kahveleriniSalâh Birsel Smilev Beyoğlu ve Boğaziçi'nin sanat çevrelerini anlattı. 1990'larda büyük bir coşkuyla tekrar şiire döndü. İroni ve humor özellikleri taşıyan şiirleriyle modern şiirimizi tema ve dil bakımından demokratlaştırdıSalâh Birsel Smilev geliştirdi.

ESERLERİ

ŞİİR:
Dünya İşleri (1947)
Hacivat’ın karısı (1955)
Ases (1960)
Kikirikname (1961)
Haydar Haydar (1972)
Köçekçeler (1981)
Bütün Şiirleri (1986)
Varduman (1993)
Yalelli (1994)
İnce Donanma (1995)
Rumba da Rumba (1995)
Yaşama Sevinci (1995)
Çarleston (1995)
Baş ve Ayak (1997)
Sevdim Seni Ey İnsan (1997)

DENEMESalâh Birsel Smilev ELEŞTİRİSalâh Birsel Smilev GÜNLÜK:
Şiirin İlkeleri (1952)
Günlük (1955)
Sev Beni Sev (1957)
Kendimle Konuşmalar (1969)
Şiir ve Cinayet (1975)
Kahveler Kitabı (1975)
A Beyoğlu Vah Beyoğlu (1976)
Kuşları Örtünmek (1976)
Kurutulmuş Felsefe Bahçesi (1979)
Boğaziçi Şıngır Mıngır (1980)
Halley Kimi Kurtarır (1981)
Paf ve Puf (1981)
Hacivat Günlüğü (1982)
Sergüzeşt-i Nono Bey ve Elmas Boğaziçi (1982)
Amerikalı Tolstoy (1983)
İstanbul-Paris (1983)
Bir Zavallı Sarı At (1985)
Yapıştırma Bıyık (1985)
Şişedeki Zenci (1986)
Asansör (1987)
Kediler (1988)
Aynalar Günlüğü (1988)
Seyirci Sahneye Çıkıyor (1989)
Bay Sessizlik (1990)
Nezleli Karga (1991)
Yaşlılık Günlüğü (1992)
Gandhi ya da Hint Kirazının Gölgesinde (1993)
Gece Mavisi (1994)
Papağanname (1995)
Yanlış Parmak (1996)

ROMAN:
Dört Köşeli İnsan (1961)

İNCELEME:
Fransız Resminde İzlenimcilik (1967)
Goethe (1972)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Salâh Birsel

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
. . . MiToKondRi ! :: Kültür ve Sanat Dünyası :: Biyografiler -