. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

. . . MiToKondRi !

- Ortam Enerjik - Forum Enerjik - Biz Enerjik -
 
AnasayfaAnasayfa  portalportal  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

De la Rosa, 2009 Araçlarının Temposuna Şaşırdı

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj


avatar


Yaş : Kayıt tarihi : 01/01/70 Mesaj Sayısı : Yer :

De la Rosa, 2009 Araçlarının Temposuna Şaşırdı Vide
MesajKonu: De la Rosa, 2009 Araçlarının Temposuna Şaşırdı De la Rosa, 2009 Araçlarının Temposuna Şaşırdı Icon_minitimePerş. Ocak 22, 2009 12:33 pm

McLaren test pilotu Pedro de la Rosa, geçen sene kullanılan yüksek downforce özellikli araçlarla 2009 araçlarındaki performans benzerliğine şaşırdı.
Bu hafta Algarve'de McLaren'in yeni aracı MP4-24 ile teste çıkan De la Rosa, downforce kaybı nedeniyle aracın yüksek hızlı virajlarda zaman kaybetmesine rağmen düşük virajlarda oluksuz lastiklerle kazanılan tutunmanın bu açığı dengelediğine inanıyor.

Pedro de la Rosa: "Oluksuz lastikler ve aero pakedin yapmış olduğu farkın küçük olmasına şaşırdım. Araç düşük hızda daha fazIa tutunmaya sahip bu yüzden kesinlikle zaman kaznaıyoruz ama sonrasında yüksek hızlı virajlarda bir parça kaybediyoruz. Tur zamanlarının çok benzer olacağını düşünüyorum. Yüksek hızlı virajlarda kaybettiğinizi, düşük hızlı virajda geri alıyorsunuz"

"Genellikle aracın ön ucunda bir parça daha fazla tutunma mevcut ve dönüşlere cevap veriyor. Herşeyi bir araya getirmeniz gerekiyor. Eğer bu lastikleri, geçen senenin aracına takarsanız, tur başına 3 saniye daha hızlı olabilrisiniz."

De la Rosa, 2009 kuralları arasında en önemlisinin oluksuz lastiklere geçiş olduğunu ve pilotlar tarafından bunların idaresinin, gelecek sezonun büyük mücadeleleri olacağını söyledi.

De la Rosa: "Lastikler en önemli parça. Çünkü asfalta temans eden tek parça onlar. KERS ve ön kanat flapı, sadece bir kaç ondalık eder ama bu yeni oluksuz lastikler en önemlisi"

"Bu oluksuz lasriklerin nasıl çalışacağını Avustralya'ya kadar bilemeyeceğiz. Çünkü kış koşullarında test ediyoruz. Yüksek pist sıcaklıklarında nasıl tepki vereceklerini veya ne kadar bozulacağını ne kadar ufalanma olacağını tam olarak bilmiyoruz"

"Bu, işin hassas tarafı. Tamamıyla değişti. Sadece lastik yüzeyinin düz olarak değişmesi durumu değil, bunun yanında geçen seneden bu yana çok değişen hamur sıcaklığının idaresi de söz konusu."
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

De la Rosa, 2009 Araçlarının Temposuna Şaşırdı

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
. . . MiToKondRi ! :: Spor :: Diğer Sporlar -