. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
. . . MiToKondRi !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

. . . MiToKondRi !

- Ortam Enerjik - Forum Enerjik - Biz Enerjik -
 
AnasayfaAnasayfa  portalportal  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
JeησSiт

Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
JeησSiт

Erkek
Yaş : 32 Kayıt tarihi : 11/12/08 Mesaj Sayısı : 369 Yer : Adana'Lı

Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Vide
MesajKonu: Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Icon_minitimePerş. Ocak 22, 2009 1:29 pm

Aleksandr Sergeyeviç Puşkin
Rus şair ve yazar. Birçok kişi tarafından en büyük Rus şairi ve Rus edebiyatı’nın kurucusu kabul edilir.



Hayatı

Aleksandr Sergeeviç PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 26 Mayıs 1799′da Moskova’da doğar. Babası Sergey LvoviçAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev soylu bir ailenin çocuğudur. Annesi Nadejda Osipovna Hannibal’in ne kadar soylu biri olduğunu söylememiz için ise dedesi Etiyopya’lı İbrahim Hannibal’in Rus Çarı I. Petro’nun vaftiz çocuğu olduğunu belirtmemiz yeterli olacaktır. Görüldüğü gibi çok soylu bir ailenin üyesidir Puşkin. Annesi ve babası çok kültürlü ve aynı zamanda gösteriş düşkünü insanlardır. Zamanlarının çoğunu balolarda geçirdikleri için PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev anne ve baba şefkatinden uzak bir çocuk olarak büyür. PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ilk bilgilerini yabancı eğitmenlerden edinir. Henüz sekiz yaşındayken Fransızcası Rusçası kadar iyidir. On bir yaşına geldiğinde ise özgürlükçü ve alaycı yazarlarına hayran olduğu Fransız Edebiyatı’nı neredeyse ezberlemiştir ve Fransız şiirler ve komediler yazmaya başlamıştır. Döneminin tanınmış şair ve yazarlarıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’in evine gelip gidenler arasındadır. Ancak hiçbiri onu kendisine durmadan tuhaf masallar anlatıpAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev eski Rus türküleri söyleyen dadısı kadar etkilemez. Yaşlı dadısı Arina’nın anlattıklarıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’in çocukluk ruhunda silinmez izler bırakır.



Şiire başlaması

PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev on iki yaşına geldiğindeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Rus Çarı I. Aleksandr’ın Tsarskoye Selo’da (Çar’ın yazlık köyü) açtırdığı okula yazılır ve buradaki altı öğrenim yılı boyunca tıpkı okulun diğer öğrencileri gibiAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Petersburg’a gitme izni bile verilmeden adeta dış dünyadan koparılarak eğitim görür. Puşkin’in lise yıllarında yazdığı şiirlerinde bileAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev gerçekçilik eğilimi açıkça göze çarpar. O dönem şiirinde kullanılmayan kaba ve gündelik sözcükleri rahatlıkla kullandığı ve canlıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev kıvrak bir zekanın izlerinin görüldüğü şiirleriyleDerjavin’in dahi dikkatini çekmeyi başarır.



Artık ünlü bir şair sayılmaya başlayan PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bu sıkıcı okul yıllarından sonra büyük bir eğlence susuzluğu ileAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Petersburg’un canlı yaşamına dalar. Yazdığı ve birçoğu yasaklanan özgürlükçü şiirleri ve taşlamaları bu sıralarda dilden dile dolaşmaya başlar. Rus edebiyatı tarihinde şiirAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ilk kez olarakAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev herkes üzerinde hayranlık uyandırır. Yeni doğan ve adeta üzerine titrenen bir çocuk gibi coşku ile büyümeye başlar.



Rus Çarı I. Aleksandr tarafından Kafkasya’ya atanır ve burada ünlü ‘Kafkas Esiri’ ve ‘Bahçesaray’ adlı destanlarını yazar. Onun edebiyatında ne klâsik şiirin kuralcılığı ne de Romantizmin sahteAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev fantastik güzellikleri yer alır. OAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev gerçeği duyumsarAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev gerçeğin içinden gelir ve onu olduğu gibi anlatmayı ister.

Kafkasya’dan dönen Puşkin’in Rusya’daki askeri yönetime ulu orta sövmesinden dolayı dört yıl süreyle başkente girmesi yasaklanır ve ailenin sahip olduğu Mihaylovskoye köyünde yaşamak zorunda bırakılır. Hükümet tarafından oğlunu gözetim altında tutmakla görevlendirilen babası da görevini canla başla yerine getirir. Yirmi dört yaşındaki PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bu sürgün döneminde yedi yıl sonra tamamlayacağı Yevgeniy Onegin adlı romanını yazmaya başlar. ‘Çingeneler’Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Peygamber’ ve Boris Godunov’ isimli önemli eserlerini de yine bu sürgün yıllarında yazar.



Bu uzunAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev sıkıcı ve gergin sürgün döneminden sonra Rus Çarı I. Nikolay tarafından Moskova’ya çağırılan genç şairin kaleminden çıkan her şey artık çarın sansüründen geçecektir. Polis baskınları ve aşk serüvenleri ise Puşkin’in yaşamının ayrılmaz parçaları olur.



Evliliği

PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bir baloda eski yüksek rütbeli bir memurun kızı olan Natalya Gonçarova ile karşılaşır ve büyüleyici güzellikteki bu genç kıza aşık olur. Natalya ise edebiyatla hiçbir ilgisi olmayanAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’i bir şair olarak umursamayanAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev aklı fikri kendine rahat bir yaşam sağlayacak bir koca bulmakta olan sıradan biridir ve ailesinin de ondan pek bir farkı yoktur. Puşkin Natalya’ya evlenme teklif eder; Natalya iseAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şairin evlenme teklifini belirsiz bir tarihte cevaplanmak üzere erteler. PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bu durum karşısında umutsuzluğa kapılır ve Moskova’dan uzaklaşmak ister. Bu nedenle deAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1829′daAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bir gözlemci olarak Rus ordusuna katılır ve Osmanlı topraklarına gelir. Sonradan yazdığı ‘Erzurum Yolculuğu’ adlı şiirinde yol izlenimlerini anlatan Puşkin’inAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev daha başka birçok eserinde de Erzurum’dan aldığı esinler yer bulur.



Moskova’ya dönen PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Natalya’ya evlenme teklifini yineler. Uzun çekişmelerden sonra Natalya’nın ailesini de ikna etmeyi başarır ve sonunda nişanlanırlar. Natalya iseAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bu duruma karşı kayıtsız kalır ve sadece izlemekle yetinir. Natalya’nın bu tutumu da sonuna kadar böyle devam eder. Yaşamını çekilmez kılan bir kayınvalidesi ve kusursuz ama yapay bir çiçek olan eşi vardır artık Puşkin’in. Tabii bir de gerici polisler… Bitmek bilmeyen soruşturmalar ve yasaklamalar yüzünden içi büyük bir acıyla dolsa da PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev yazmaya devam eder. ‘Yevgeniy Onegin’Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘ Don Juan’ Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Veba Sırasında Ziyafet’ gibi manzum trajedyalarını ve ‘Dubrovski’Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Maça Kızı’ gibi önemli eserlerini bu dönemde yazar. Gogol’la olan arkadaşlığı da bu döneme rastlar. Öyle kiAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Gogol’a ünlü Ölü Canlar romanını yazma fikrini Puşkin verir.



Ölümü

Bu dönemde hayatına George Charles d’Anthès adında biri girer. PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev o sıralarda yazdığı birkaç imzasız mektup aracılığıylaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev d’Anthès adındaki bu Fransız delikanlısının bayan Natalya Puşkin’e kur yaptığınıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bayan Natalya Puşkin’in de d’Anthès’e karşı kayıtsız kalmadığınıöğrenir. Çok üzülen PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1837′de d’Anthès’i düelloya çağırır. Bu bir anlamda Puşkin’in ölüme meydan okuyuşudur. ÇünküAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev d’Anthès’in ordunun en iyi nişancılarından olduğu bilinmektedir. 27 Ocak 1837′de St.Petersburg yakınında Kara Dere’nin bir köşesinde düellonun yapılmasına karar verilir. Puşkin’in şahidi arkadaşı Danzas’tır. Düello’da kullanacağı silahı almak için gümüşlerini sattığı iddia edilir. Düelloda Puşkin tarafından omzundan yaralanan d’AnthèsAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’i karnından yaralamayı başarır. Büyük bir soğukkanlılıkla iki gün boyunca can çekişen PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 29 OcakAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1837 tarihinde hayata gözlerini yumar.
Şairin öldüğünü duyunca evinin kapısının önünde toplanan ve Yevgeniy Onegin’in son baskısını kapış kapış tüketen halkAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şairin ölümü üzerine neredeyse hükümete karşı bir ayaklanma noktasına gelir. Bu gerekçe ile olayların çıkmasından çekinen polisAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bir gece yarısıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şairin tabutunu gizlice kiliseden alır ve Mihaylovskoye köyüne götürerek toprağa verir.
GogolAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev olağanüstü bir olaydır.’ der; Dostoyevski daha mistik bir tavırla ‘ PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bize gelecekten haber veren bir peygamberimizdir.’ der. PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev modern Rus Edebiyatı’nın oluşmasına en çok katkıda bulunan yazın ve düşün adamıdır. PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev klasik Batı edebiyatını ve Rus halk ruhunu sentezleyerekAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Rus Edebiyatı’nda ‘gerçekçilik akımı’nı başlatan liderdir.


Aleksandr Puşkin’in düello günü uğradığı son yer; Peterburg Nevski Prospekt’de Wolf’s şekercisidir (şimdi ki Cafe Litteraturnia).Bu cafede Puşkin’in balmumundan bir heykeli vardır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
JeησSiт

Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
JeησSiт

Erkek
Yaş : 32 Kayıt tarihi : 11/12/08 Mesaj Sayısı : 369 Yer : Adana'Lı

Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Vide
MesajKonu: Geri: Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Icon_minitimePerş. Ocak 22, 2009 1:29 pm

Eserleri
‘Ruslan i Lyudmila ‘ Ruslan ve Ludmila (1820) (şiir)
‘Kavkazskiy Plennik ‘ Kafkas Esiri (1822) (şiir)
‘Bakhchisarayskiy Fontan ‘ Bahçesaray Selsebili (1824) (şiir)
‘TsyganyAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘ Çingeneler(öyküsel şiir) (1827)
‘Poltava (1829)
‘Küçük Trajediler (1830)
‘Boris Godunov (1825) (drama)
‘Papaz ve uşağı Balda’nın hikayesi (1830) (şiir)
‘Povesti Pokoynogo Ivana Petrovicha Belkina ‘ İvan Petroviç Belkin’in hikayesi (5 kısa hikayeden oluşur: AtışAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kar FırtınasıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev CenazeciAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Menzil Müdürü ve Bey’in Kızı) (1831) (düzyazı)
‘Çar Saltan Masalı (1831) (şiir)
‘Dubrovsky (1832-1833Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev yayınlandı1841Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev roman)
‘Prenses ve 7 Kahraman (1833Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şiir)
‘Pikovaya Dama ‘ Maça Kızı (1833) daha sonra operaya uyarlanmıştır.
‘Altın Horoz (1834Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şiir)
‘Balıkçı ve Altın Balığın Hikayesi (1835Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şiir)
‘Yevgeniy Onegin (1825-1832) (şiirsel roman)
‘Mednyy Vsadnik ‘ Bronz Süvari (1833Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şiir)
‘Yemelyan Pugachev isyanının Tarihi (1834Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev düz yazı)
‘Kapitanskaya Dochka - Yüzbaşının Kızı (1836Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev düz yazı)
‘Kirdzhali ‘ Kırcali (kısa hikaye)
‘Gavriiliada
‘Istoriya Sela Goryukhina ‘ Goryukhino Köyü’nün Hikayesi (bitirilmemiştir)
‘Stseny iz Rytsarskikh Vremen ‘ Şövalye Hikayeleri
‘Yegipetskiye Nochi ‘ Mısır Geceleri (kısa şiirsel hikayeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bitirilmemiştir)
‘K A.P. Kern ‘ AP. Kern’ne (şiir)
‘Bratya Razboyniki ‘ Haydut Kardeşler (oyun)
‘Arap Petra Velikogo ‘ Büyük Petro’nun Arabı (tarihsel romanAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bitirilmemiş)
‘Graf Nulin ‘ Kont Nulin
‘Zimniy vecher ‘ Kış akşamı
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
JeησSiт

Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
Biraz Huzurdu İstediğim, Tanrı'dan Tek Duamdı !.
JeησSiт

Erkek
Yaş : 32 Kayıt tarihi : 11/12/08 Mesaj Sayısı : 369 Yer : Adana'Lı

Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Vide
MesajKonu: Geri: Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Icon_minitimePerş. Ocak 22, 2009 1:30 pm

HAKKINDA YAZILANLAR

Puşkin’in dinî bilincinin oluşmasında Doğu’nun etkisi: Doğu ve Puşkin
Vladimir Kazarin*



1820 yılında Kırım gezisi sırasında ve sonrasındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’in mektup ve eserlerindeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Tavrida olarak adlandırılan eski Kırım topraklarındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Ortodoks Hıristiyanlığı’nın gelişmesi ile ilgili anı ve rivayetlerden bahsetmemesiAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bu konuya fevkalade kayıtsız kaldığını gösterir.



Taman’daykenAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kerç Boğazı’nın iki kıyısında bulunan eski Taman Hanlığı’na ve büyük ihtimalleAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1792 yıllarının tarihî bulguları arasında en heyecan verici eserlerden olan Taman Hanlığı’nın taştan yapılan muhteşem anıtına ilgi göstermiş ancak Puşkin ‘Meryem Ana’yı Himaye’ kilisesinden hiç söz etmemiştir. Halbuki söz konusu Taman Hanlığı’nın taş anıtı bir süre bu kilisede muhafaza edilmişti. AyrıcaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev o dönemde Meryem Ana’yı Himaye kilisesine bağlı bir rivayet çok meşhurdu. Bu kiliseAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1022 yılında Taman Hanı Mstislav tarafındanAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kosogların hanı Rededü ile yapılan savaşta galip geldiği için kurulmuştur.
Eski vakayinamelerde bu kilisenin Meryem Ana kilisesinin kalıntıları üzerine kurulmuş olduğu rivayet edilmiştir. Puşkin’in Meryem Ana Kilisesinden ve kuruluş özelliklerinden haberdar olduğu muhakkaktırAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev çünkü kendisi Taman Hanı Mstislav’ın şahsiyetine ilgi duymuşAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Kafkas Esiri’ adlı uzun şiirindeki dipnotlarında bu handan da söz ederekAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Mstislav’ adlı Taman Hanı’nı anlatan ayrı bir eser yazmayı düşünmüştür. Puşkin’in bütün bu olaylardan haberi vardır ancak eserlerinde bu konulardan hiç bahsetmemesi manidardır.



Kerç’e geldiğinde PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev büyük ihtimalle Hazret Yohhan kilisesini ziyaret etmiştir. Eski Bizans usulü ile inşa edilmiş bu kiliseAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şehrin esas görülmesi gereken yerlerinden birisidirAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kerç’e gelen herhangi bir seyyah mutlaka burayı ziyaret etmiştir. Bu seyyahlar arasındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev kiliseyi 1818 yılında ziyaret eden Çar I. Aleksandr’ın isminin söylenmesi meseleyi yeterince açıklıyor zannederim. Hz. Yohhan kilisesinin kuruluş tarihleri ile ilgili tartışmalar hala devam etmekte. Puşkin’in yaşadığı dönemdeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev kilisenin kuruluş tarihi olarak M.S. VI yüzyıl (A. İ. Mihaylovski-Danilevski) ve III-IV. yüzyıl (G. V. Gerakov) tarihleri tahmin ediliyordu. Bunun yanında daha gerçekçi fikirler de vardır (İ. M. Muravyev-Apostol). Günümüzde ise bilim adamlarının bu konuda kesin bir cevabı yokturAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev tahmin edilen tarih ise VIII-XIV. yüzyıllardır.


Sivastopol yakınlarında Fiyolent burnunda bulunan Georgi Manastırına Puşkin’in yaklaşım tarzı çok manalıdır. O dönemde sadece Kırım’ın değilAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bütün Rusya Ortodoks Hıristiyanlığı’nın önemli kutsal yerlerinden olan bu manastırın kuruluşunun 1000. yıldönümü yaklaşıyordu. Rivayetlere göreAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev günümüzde manastırın bulunduğu yerde eskiden bir mağara kilisesi vardı. O kilisenin papazı ise Andrey Havarisi idi. Puşkin ise yazılarındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ancak manastırın bulunduğu yerin manzarasının çok güzel olduğuna ve manastır yakınlarında eskiden antik mitolojiye ait olan ‘İfijeni Tavrida’da’ adlı rivayette anılan Diana mabedinin bulunmasından dolayı manastırdan bahsetmektedir.



‘Bahçesaray Selsebili’ adlı eserinde Hıristiyanlık (ancak Ortodoks Hıristiyanlığı değilAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Katolisizm) konusu ortaya çıkacaktır. Bu konu da o dönemde moda olan romantizmin meydana getirdiği Avrupa (Hıristiyanlık) ve Şark (İslâm) kültürlerinin karşılaştırılması akımına uymasından dolayıdır.



NihayetAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev sıraladığımız olaylar arasında en manidarıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bahsettiğimiz dönemde Kırım’dan söz eden PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kırım topraklarının Rus Hıristiyanlığı’nın vatanı olması ve burada 988 yılında Prens Vladimir’in vaftiz edilmesiyle ile ilgili bir kelime dahi söylememesidir. Böyle olmakla beraberAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Ruslan ve Ludmila’ adlı uzun şiirinde ve ‘Mstislav’ adlı uzun şiirinin karalamalarında PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Prens Vladimir’den bahsetmiştir. O dönemAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Rusya’nın resmi tarihçisi olan N. M. Karamzin’in yazmış olduğu Rusya’nın vaftiz olayını anlatan kitabını dikkat ve titizlikle okumuş olan Puşkin’inAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev söz ettiğimiz döneme ait eserlerinde bu vaftiz olayını ihmal etmesi anlamlı ve dikkat çekici bir tavırdır. 1825 yılında Kırım’ı gezen GriboyedovAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Rusya’nın bu vaftiz olayını çok düşünecek ve dile getirecektir.
Puşkin’in bu önemli olaylara karşı kayıtsızlık ve suskunluğunun nedeniAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1820 yılındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev döneminin modasına uygun olarak aşırı ateist olmasıdır. ArkasındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev lise yıllarında yazdığı ‘Rahip’ adlı ahlaki serbest uzun şiiri (1813) vardıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ilerisinde daha yazılacak ve Tanrıya kahredecek ‘Gavriliada’ (1821) ve Odesa’daki ‘Temiz Ateizm Dersleri’ (1824Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bahar) vardı. Dinî değerlerini ve Ortodoks Hıristiyanlığı’nı PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1824 sonbaharında Mihaylovsko’ye geldikten sonra yeni tanımaya ve benimsemeye başlamıştır. İlgi çekici olan şudur: Puşkin’in dine ısınmasıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Kuran-ı Kerim’e nazireler’ yazdıktan sonra başlamıştır.



‘Kurân-ı Kerim’e nazire’ yazma fikri muhakkakAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev doğrudan Kırımla ilgilidir. PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Şark kültürünüAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev İslam dünyasını Kırım gezisi sırasındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev özellikle Bahçesaray’da bulunduğu sıralarda tanımıştır. Bir yabancı olan Puşkin’iAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kırım Tatarları’nın dinî emirleri yerine getirme titizliği hayrete düşürmüştür. ‘Bahçesaray Selsebili’ adlı uzun şiirinde Puşkin ‘muhteşem Doğunun insanlarının’ ‘Kur’an’ın kutsal emirleri’ne ‘titizlikle riayet etmeye’ hazır olduklarınıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Peygamberi sevenlerin’ yaşlanırken Mekke’yi görme ve savaşta şehit olup cenneti kazanma arzularından çokça bahsetmiştir.



Kasım 1824′deAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev nazireler üzerinde çalışan PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev 1790 yılında çıkan M. Verevkin tarafında tercüme edilen Kur’ân-ı Kerim’in metininden faydalanmıştır. Ancak Puşkin Kuran-ı Kerim’deki yazıları titizlikle takip etmemiştir. Onun şiirlerininAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev kutsal kitabın surelerinin şiir diline tercümesi olduğunu söylemek yanlıştır. Puşkin’in şiirleriAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kuran-ı Kerim sureleri esas alınarakAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Tanrı ile insan arasındaki münasebetler üzerine yazılmış fikirlerdir.



Haklı olarak şu fikir ileri sürülebilir: PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Rus insanın bilincinde Ortodoks dininin yeri üzerindeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev İslâmı tanıdıktan sonra düşünmeye başlamıştır. Bir derecedeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kur’ân-ı KerimAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’i Hıristiyan buyruklarını analiz etmeye teşvik etmiştir. Kurân-ı Kerim’in surelerini şiir diline çevirinceAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev doğal olarak İncil’in bölümlerini şiir diline çevirme fikrini benimsemiş ve gerçekleştirmiştir. 1823 yılında yazılan ‘Eken’ şiirinde PuşkinAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev İncil hikayesinden yola çıkarakAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev bu hikayesini ‘Demokrat İsa Mesih’in masalı’ olarak yorumlamıştır. ‘Boris Godunov’ trajedisinde (1824-1825) iseAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şair tarafından tasvir edilen halkAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Hıristiyanların gayretle ettikleri dua’nın Allah’a ulaşmasınıAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Bahçesaray Selsebili’nin kahramanlarının coşkusuyla arzu edecektir.



‘Kurân-ı Kerim’ naziresindenAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Puşkin’in İsa Peygamber’in şahsiyetini açıklamaya çalıştığı ünlü ‘Peygamber’ şiiri (1826) doğmuştur. Bu şiirde şair ilk defa bir PeygamberiAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ferdi hayatı dışında bir Mesih olarak düşünecektir. Bunun yanındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ‘Peygamber’ şiirindeAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev şair peygamberin vazifeleri arasındaAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Tanrı’dan insan bilincine armağan edilen dinî değerleri şöyle yansıtmıştır:
Çölde yatan cesedime
Aniden bir ses geldi Tanrı’danAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev
‘KalkAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev PeygamberAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev kalkAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev görAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev işit’Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev
Diyar diyar dolaşarakAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev
İrademi kabul etAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev ettirAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev gitAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev
İnsan kalplerini sözlerinle yak’.
* Vernadskiy Tavriya Milli Üniversitesi ProfesörüAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Rus Edebiyatı ve Yabancı Edebiyat kürsüsü başkanı (SimferopolAleksandr Sergeyeviç PUŞKİN Smilev Kırım/Ukrayna).
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Aleksandr Sergeyeviç PUŞKİN

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
. . . MiToKondRi ! :: Kültür ve Sanat Dünyası :: Biyografiler -