Yaş :
Kayıt tarihi : 01/01/70
Mesaj Sayısı :
Yer :
|
Konu: Ağzına Plaster (Rec Dergisi) Perş. Ara. 18, 2008 5:59 pm |
|
|
Pit10, KMK ve Pusat... Kendi deyimleri ile “diss kralı” Pit10, taramalı misali döşüyor. Onu diss’lenenler düşünsün, biz direkt kayda gelelim: “Kendine Geldin”deki mey temelli beat, “El Salla”daki müthiş piyano arpejleri kolajı, “Seni Özlemek”deki Sezen Aksu loop’ları ve “Hastayız”daki davul gösteriyor ki ekip, gerçekten leziz beat’ler yazıyor...
Rec Dergisi : Kaç sene oldu ?
Pit10 : Dokuz yıldır bu alemdeyiz, altı yıldır kayıt yapıyoruz.
Selim Bürün : Pit10’ u alemde pek sevmezler; bildiğini okuduğu ve herkese diss attığı, lafını da pek esirgemediği için...
KMK : Olympos Records olarak kimseye minnetimiz yok bizim... Bizim camia kendi içinde “feat” (feature: lanse etmek) yapar.
Rec Dergisi : Genç “producer” dedik, Selim kayıtlarınızı överek sizi işaret etti... Beat yazmak üzerine “freestyle” muhabbet yapalım o zaman.
Pit10 : Neredeyse ilk zamanlardan bu yana, kayıtlarımızı kendimiz yapıyor, kendimiz yayıyoruz. Beat yazmak için pek çok farklı müzik kaynağından besleniyoruz. En son Erhan Güleryüz’ün (Ayna) “Gitarcı” şarkısına bir düzenleme yaptık (beraber dinliyoruz). Herkes, farklı beat’ler yazmak zorunda ki birbirimizden sound olarak da ayrılabilelim.
Rec Dergisi : Yazarken nasıl bir yol izliyorsunuz ?
KMK : Önce beat içinde kullanmak istediğimiz sample’ları belirleyip, bunları ince ince işleyip loop’ları ortaya çıkarıyoruz. Sonra söz yazma süreci başlıyor.
Rec Dergisi : Beraber mi, ayrı ayrı mı yazıyorsunuz ?
Pit10 : Ayrı ayrı yazıyoruz çoğunlukla ama beraber yazdığımız gibi birbirimizin yazdıkları üzerine de çalışabiliyoruz bazen. Pit10’un kendine has bir ritmi var, beat yazdıktan sonra bu ritmi korumaya gayret ediyoruz.
Rec Dergisi : Ritm ve sound dediniz, east cost ve west coast geliyor akla. Müzikal itibariyle ve tabii şu “diss” meselesi...
Selim Bürün : Sound dersek benim küçük bir gözlemim var. Yerli hiphop’ta müzikla anlamda kendi tarzını belirlemiş iki şehir var; Antalya ve İzmir. Şahsen İzmir’i çok ilgi ile takip etmeye çalışıyorum çünkü gerek söz, gerek müzik konusunda çok özgün ve ileri durumdalar. Bir de camia olarak kenetlenmişler. Bir kapışma konusu, yerli hip hop alemindeki ayrışma, sanılandan daha ciddi durumda. Saflar belirlendikten sonra her klan, kendi duruşuna göre bir tavır alıyor ve beğenmediği klana saydırmaya başlıyor. İşin kötüsü, şiddete varacak noktalara vardı gibi; forumlar onu söylüyor.
KMK : Burası Amerika değil, b,z de Amerikalı değiliz. Biz bunları çok gereksiz buluyoruz; herkes işine baksa en iyisi ama bize diss atan, karşılığını çok ağır alır.
Rec Dergisi : Kayıt konusuna gelelim... İlk donanımlar.
Pit10 : Bende beş dolarlık bir mikrofon vardı ilk zamanlar da. Sound Forge yeni çıktığında tek kanala kayıt alıyordum, sonra bir şekilde bunu üzerine rap yapıp kaydediyordum.
KMK : Ben de benzer, ucuz bir mikrofonla başladım. Creative Vibra 128 ses kartı ve Sound Forge. Şu anda kurulu bir kayıt sistemim yok. Pit10 halletti o işi.
Pit10 : Evime işimi görecek b,r sistem kurdum. Soundblaster Audigy Platinium ses kartı, Superlux mikrofon, Behringer UB 1002 mikser ile tüm kayıtların üstesinden gelebiliyorum. Yazılım olarak da Reason, Adobe Audition ve Acid kullanıyorum.
Rec Dergisi : “Underground hiphop” kayıtlarını elden ele veya internet üzerinden paylaşmaya devam ediyor. Diğer yandan Ceza’nın da etkisi ile legal albüm yapmak ilgi çekici hale geldi; çünkü satabildiği anlaşıldı. Siz bu konuda yakın gelecek için ne düşünüyorsunuz ?
KMK : Legal albüm yapmayı herkes ister ama önce camiaya adını duyurmak lazım, ki satış başarısı gelsin. Underground camiada her gün onlarca yeni parça kaydediliyor, feat olayı oluyor, bunlar internet sitelerinden ücretsiz yayımlanıyor. Bu yüzden biraz daha zaman var.
Rec Dergisi Mayıs - Haziran 2005 Röportaj: Sarp Keskiner & Selim Bürün
http://hiphoplife.net/content/view/405/ |
|